کرایه لباس عروس یکی از قسمت های مهم بهترین و به یادماندنی ترین شب های زندگی هر زوجی است، که بسیار مهم است. ماجرا از آنجایی شروع می شود که یک عروس خانمی برای مراسم خودش قصد تهیه لباس عروس کرده بود، اما نمی دانست باید از کجا شروع کند و گیج شده بود. شاید برای شما هم این موارد پیش آمده باشد که ندانید از کجا بگیرید، چه مدلی بگیرید، چه مقدار هزینه کنید و یا اصلا کرایه کنید بهتره یا اینکه بخرید؟ و به خاطر همین هم همیشه به دنبال این هستید تا از اطرافیان و دوست و آشنا بپرسید و بهترین انتخاب را از هر نظر پیدا کنید، اما باز هم گیج تر می شوید چون از نظر هرکسی بهترین، متفاوت است. پس بهتر است به جای پرس و جو از این و آن، بهترین انتخاب از نظر خودتان را پیدا کنید. ما در اینجا میخوایم بهتون راهکار بدیم تا به راحتی چالش های خود را برطرف کنید.

لباس عروس کرایه کنیم یا بخریم؟

به نظرم مهم ترین چالش در حال حاضر بحث قیمت است، که آن هم بیشتر در گرو این است که لباس عروس کرایه کنیم یا بخریم؟ پس با در نظر گرفتن اطلاعاتی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، مانند مقایسه ی مزایا و معایب خرید و اجاره، مقایسه ی قیمت خرید و اجاره، ذکر نکات مهم، اکسسوری های همراه لباس و هم چنین چگونگی نگهداری از لباس عروس می توانید به نتیجه برسید که بهتر است کرایه کنید یا بخرید.

کرایه لباس عروس

برای مشاوره در زمینه ی کرایه لباس عروس میتونید شمارتونو بزارید تا باهاتون تماس بگیریم.

فرم درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

راهکار های طلائی:

حتما به لباسی که می بینید و انتخاب میکنید دقت کنید.
بررسی ظاهری و جزء به جزء لباس از نظر نداشتن لک، پارگی، شکافت و … که در ادامه هم به آن اشاره خواهیم کرد.
بعد از اینکه بررسی کردید و خیالتون از بابت لباس عروسی که انتخاب کردید راحت شد، آن را کرایه کنید تا فرد دیگری کرایه نکند و خدای نکرده تا موقعی که نوبت تحویل لباس به شما می شود، آسیبی به لباس نزند.
از لباسی که می خواهید کرایه کنید به خوبی مراقبت کنید. چه هنگام پروی لباس و چه بعد از پایان مراسم برای پوشیدن و درآوردن لباس از دیگران کمک بگیرید تا مجبور به پرداخت خسارت نشوید.
و راهکار مهم دیگه اینکه حتی بیشتر از چشماتون ازش مراقبت کنید وگرنه علاوه بر پرداخت پول کرایه، باید پول اصل جنس را هم بدهید.
برای دیدن مدل لباس عروس های ترند 2021 اینجا کلیک کنید.

اشتباهات خطرناک:

فرض کنید عکس لباس یا خودش را دیدید و رزرو کردید اما موقع تحویل گرفتن چیز دیگری تحویل گرفتین.
و یا حتی درخواست لباس تن پوش اول داشتید، اما تن پوش چندم تحویل گرفتید.
مواظب باشید که بدون هماهنگی با صاحب لباس هیچ تغییری در لباس ایجاد نکنید وگرنه باید خسارت بپردازید.
هرگز این اشتباه را نکنید که قبل از پوشیدن لباس از لوازم آرایش و اکسسوری هایی که باعث آسیب لباس می شوند استفاده کنید.

قیمت کرایه لباس عروس:

هزینه ی کرایه لباس عروس های مختلف با هم فرق می کند، مثلا قیمت لباس عروسی که تن پوش اول باشد بیشتر است و تقریبا تا 70 درصد قیمت واقعی لباس را برای کرایه کردنش باید بپردازید اما هزینه ی لباس عروس هایی که چندین بار پوشیده شده اند کمتر است و به 50 درصد قیمت خرید، کرایه داده می شوند.
در حال حاضر اگر بخواهید لباس عروس تن پوش اول تهیه کنید یا باید سفارش دوخت آن را بدهید که قیمت آن در بهترین حالت از 2 میلیون تومان شروع می شود و یا باید از مزون هایی که لباس های وارداتی می فروشند خرید کنید که با توجه به قیمت بالای دلار معمولا کمترین قیمت آنها از 7 میلیون تومان شروع می شود.
زمانی بود که هر موقع صحبت از مراسم ازدواج و عروسی می شد برای اینکه میخواستیم همه چیز خوب برگزار شود پیش خودمان می گفتیم حالا 400، 500 تومان اینور اونورتر آنقدر ها هم تفاوتی ایجاد نمی کند اما این روزها صحبت از تفاوت های چند میلیونی شده است به همین دلیل از آنجا که مراسم ازدواج چند ساعت بیشتر طول نمی کشد ما به شما پیشنهاد می کنیم برای چند ساعت لزومی ندارد هزینه ی زیادی برای خرید انجام دهید.

مزایای اجاره کردن لباس عروس:

پیشنهاد بسیاری از افراد از جمله آرایشگاه ها، مزون ها و همینطور دوستان و آشنایان، استفاده از لباس عروس  به صورت اجاره ای است.
مهم ترین فایده ی کرایه لباس عروس به جای خریدن آن این است که باعث جلوگیری از هدررفت پول شما می شود و شما می توانید این هزینه ی اضافی را ذخیره کنید و در جای ضروری تری از آن استفاده کنید.
شما با این روش ممکن است بتوانید لباسی را از طراح رده بالای رویایی خود بگیرید که در غیر اینصورت هرگز قادر به خرید آن نبوده اید و نخواهید بود.
با توجه به کمبود وقت هنگام جشن عروسی، کرایه نسبت به خرید لباس عروس بهتر است چون به زمان کمتری نیاز دارد.
شاید شما بتوانید همراه لباس، اکسسوری های لازم مثل تاج، شنل، تور، کفش، جواهرات و … را در قالب یک پکیج به همراه لباس کرایه کنید و در هزینه های خود صرفه جویی بیشتری کنید.
استفاده از لباس عروس فقط یک بار است و بعد از پایان مراسم هیچ استفاده ای از آن نخواهید داشت پس کرایه کردن ایده ی بهتری است نسبت به خرید.
برای نگهداری از لباس به فضای زیادی نیاز دارید، پس کرایه بهترین گزینه است تا دیگر نگران جا برای نگهداری از لباس عروس خود نباشید چون خانه ها و آپارتمان های امروزی فضای کافی برای نگهداری از لباس های حجیم و سنگینی مثل لباس عروس را ندارند.

معایب لباس عروس اجاره ای:

درسته که کرایه لباس عروس مزایای زیادی دارد ولی به معایب آن هم توجه کنید.
اگر به دنبال یک سبک بسیار خاص هستید، اجاره ممکن است بهترین انتخاب نباشد.
با کرایه نه تنها گزینه های انتخابی شما محدود تر می شوند بلکه ممکن است لباس خاصی در تاریخی که به آن نیاز دارید در دسترس نباشد.
طبق قراردادی که بین شما و فرد کرایه دهنده بسته می شود، در صورت به وجود آمدن هرگونه آسیب مثل پارگی، لک روی لباس و حتی آسیب به تزئینات لباس شما موظف به پرداخت خسارت خواهید بود و حتی در صورت لزوم شاید مجبور به خرید نوی آن لباس شوید پس امانت دار خوبی باشید.
برای استفاده از لباس عروس کرایه ای، محدودیت زمانی دارید و اگر به موقع تحویل ندهید باید جریمه پرداخت کنید و به این نکته حتما دقت کنید که همیشه اینجوری نیست که با پرداخت جریمه بتوانید لباس را برای مدت بیشتری نزد خود نگهدارید، چرا که در بسیاری از موارد به ویژه مواقعی که تعداد مراسم عروسی بیشتر است، معمولا لباسی که شما کرایه کرده اید توسط فرد دیگری بلافاصله بعد از تحویل دادن شما رزرو می شود.
با کرایه شما نمی توانید جزئیات لباس را طبق سلیقه و نیاز خودتون تغییر دهید و هم چنین تجربه ی خرید به همراه خانواده و دوستان نزدیک خود را از دست می دهید.

خرید لباس عروس:

درصد کمی از خانم ها خرید لباس عروس را به کرایه کردن آن ترجیح می دهند چون دوست دارند تنها کسی باشند که این لباس را پوشیده و هزینه ی زیادی هم صرف خرید آن می کنند اما در عوض هر طرح و مدلی که بخواهند متناسب با اندام خودشان خواهند داشت.
اما قابل توجه ترین عیب خرید لباس، گران تر بودن آن و کاربرد بسیار کمش در آینده است و هم چنین فضای زیادی برای نگهداری لباس عروس حجیم و سنگین نیاز است.
حتی اگر به هدف هدیه دادن لباس خود به دیگران، به خرید لباس عروس اقدام می کنید، به فکر از مد افتادن آن بعد از مدتی هم باشید. حالا باتوجه به داستانی که درمورد عروس خانم گفته شد و ذکر مقایسه بین مزایا و معایب خرید یا اجاره لباس عروس باید به این نتیجه رسیده باشید که کدام روش را انتخاب کنید.

کرایه لباس عروس

نکات لباس عروس کرایه ای:

هنگام کرایه آنلاین اطمینان حاصل کنید که مشتریان قبلی راجع به لباسی که شما به آن چشم دوخته اید چه می گویند و چه نظری دارند.
برای کرایه لباس عروس حتما از چند ماه قبل از عروسی اقدام کنید، تا فرصت اینو داشته باشید که لباس را برای مدت کوتاهی حتی یکی دو روز هم شده کرایه کنید، بپوشید تا اگر مناسب شما بود و خواستید ازش استفاده کنید کرایه ی خود را تمدید کنید و در غیر اینصورت لباس را در موعدش به صاحبش بازگردانید.
هنگام پروی لباس حداقل 10 دقیقه تا یک ربع لباس را بپوشید تا بتوانید از کیفیت، اندازه، راحتی، فرم لباس، سایز و سایر موارد مطمئن شوید.
قبل از تحویل گرفتن لباس حتما مطمئن شوید که هیچ پارگی، لک، شکافت، ساییدگی و یا هر آسیب دیگری نداشته باشد تا بعدا شما مجبور به پرداخت خسارت نشوید.
بدون هماهنگی با صاحب لباس، هرگونه ایجاد تغییر در سایز، فرم، مدل لباس و … امکان پذیر نیست و در صورت انجام، مستلزم پرداخت خسارت خواهید بود.
چنانچه فرد حساسی هستید می توانید با پرداخت هزینه ی بیشتر لباس تن پوش اول اجاره کنید.
لباس عروس خود را با توجه به بودجه، زمانی که دارید، عقاید مذهبی دو طرف، مدل، سایز، رنگ، جنس پارچه، مکان عروسی و حتی فصل برگزاری عروسی انتخاب کنید تا بعدا در شب عروسی خود دچار مشکل نشوید.
در مورد اکسسوری ها و لوازم جانبی مثل تور، تاج، دستکش و … هم اصلا نگران نباشید چون کرایه چی فکر همه جا را کرده است و شما می توانید با توجه به آگهی های موجود نیاز خود را برطرف کنید.

چگونگی نگهداری از لباس:

نگهداری صحیح از لباس عروس قبل، حین و بعد از مراسم اهمیت زیادی دارد.
قبل از پوشیدن لباس، از لوازم آرایش و اسپری و مانند این ها استفاده نکنید تا لباس لک نشود و استفاده از آنها را به بعد از پوشیدن لباس موکول کنید.
همینطور بعد از تمام شدن عروسی، لباس عروس خود را به درستی و با دقت و ظرافت تعویض کنید چون انواع پارچه لباس عروس با حساسیت های مختلف داریم که باید بدانیم چگونه با آنها رفتار کنیم تا آسیب نبینند. مثلا قبل از درآوردن لباس آرایش خود را پاک کرده باشید تا باعث لک شدن لباس نشود، گیره ها و ریسه هایی که به موهایتان وصل شده و همینطور زیورآلات خود را باز کرده باشید تا لباس پاره نشود.
اگر درآوردن لباس به تنهایی برای شما سخت است حتما از کمک دیگران استفاده کنید تا مانع از آسیب دیدن لباس شوید.
بعد از درآوردن لباس آن را تا کنید و داخل جعبه قرار دهید یا در جای مناسب آویزان کنید و سر فرصت به آن رسیدگی کنید.

کرایه لباس عروس

اکسسوری عروس:

یکی از فاکتور های مهم زیبایی در استایل عروس خانم ها، اکسسوری عروس است که اگر متناسب با لباس عروس آنها انتخاب شود زیبایی آنها را در مهم ترین شب زندگی شان دو چندان می کند و در واقع کمک به زیباتر شدن و بهتر دیده شدن عروس می کنند. برخلاف تصور برخی افراد که فکر می کنند فقط لباس عروس مهم است و از موارد دیگر غافل می شوند، باید بگیم که انتخاب اکسسوری های مناسب از جمله تور و شنل، تاج عروس، دسته گل یا دستبند گل، جواهرات عروس و حتی کفش مناسب هم در زیبایی عروس اهمیت دارند و لباس عروس به تنهایی و بدون اکسسوری های مناسب جذابیتی نخواهد داشت. انتخاب اکسسوری عروس بستگی به استایل و سلیقه ی خود عروس خانم ها دارد اما لازم نیست که همه ی اکسسوری ها یکجا استفاده شوند. مهم این است که اکسسوری های خاص، زیبا و ضروری استفاده شوند.

اکسسوری تور عروس:

سعی کنید لباسی که می خرید یا اجاره می کنید به همراهش تور و شنل هم داشته باشد. تور لباس عروس باید از هر جهت با لباس عروس تناسب داشته باشد. انتخاب تور عروس به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد مثلا باید دقت کنید که سبک لباس عروس شما چگونه است. برای هر کدام از سبک های سلطنتی، مجلسی، اسپرت و ساحلی تور مناسب همان سبک را هم باید انتخاب کنید. همچنین برای انتخاب تور خود، به رنگ، مدل و جنس پارچه ی لباس هم توجه کنید. اگر شما لباسی دارید که پشت پنل آن کار شده است، باید قد تور شما یا کوتاه باشد که روی پنل نیاید و یا اگر قد تور بلند دوست دارید، تور شفاف و ساده باشد تا پنل از داخل آن پیدا باشد. و برعکس اگر لباس شما ساده است می توانید با انتخاب تور کار شده به آن جلوه ی بیشتری بدهید. انتخاب تور سر عروس با قد کوتاه که بیشتر شبیه سنجاق سر است، برای لباس عروس های با یقه بسته و کارشده مناسب است.

اکسسوری تور عروس

اکسسوری تاج عروس:

انتخاب مدل مو و مدل تاج مناسب از مسئله های مهم روز عروسی است. چند نکته راجع به انتخاب اکسسوری تاج عروس مناسب:

  1. رنگ تاج بهتر است متناسب با لباس عروس و رنگ پوست فرد باشد.
  2. بهتر است افراد با صورت کوچک و باریک از تاج های کوچک هم استفاده کنند و افراد با صورت های کشیده و عریض اصلا از تاج های کوچک استفاده نکنند.
  3. اگر مراسم عروسی شما در فضای باز برگزار می شود، مثلا در باغ یا کنار ساحل، بهتر است از تاج گل های طبیعی استفاده کنید. برای استفاده از تاج گل های طبیعی به مدل موهای خود هم دقت کنید. معمولا تاج گل های طبیعی به مدل موهای بلند بیشتر میاد.کرایه لباس عروس

اکسسوری تاج عروس

اکسسوری دسته گل عروس:

اندازه و ظاهر دسته گل باید با لباس عروس و خود عروس خانم تطابق داشته باشد. به عنوان مثال عروس خانم های قد بلند بهتر است از دسته گل های مرتفع تری استفاده کنند و هم چنین عروس خانم هایی که قد کوتاه تری دارند از دسته گل های کوتاه تری هم استفاده کنند. عروس خانم های لاغر از دسته گل های باریک تر و عروس خانم های نسبتا چاق از دسته گل های بزرگ تر و پرتری استفاده کنند. دسته گل عروس می تواند به صورت دستبند گل عروس هم باشد که به صورت ترکیبی از چند گل زیبا به دور مچ عروس بسته می شود. این انتخاب به سلیقه ی خود عروس خانم بستگی دارد. اگر به جای دسته گل بزرگ، دستبند گل عروس را انتخاب کردید، سعی کنید با بقیه موارد هم از لحاظ طبیعی بودن هارمونی داشته باشد. دستبند گل عروس برای ساقدوش ها هم انتخاب خوبی است.

اکسسوری دسته گل عروس

اکسسوری دسته گل عروس

اکسسوری گیره مو عروس:

گیره های مو انواع مختلفی دارند که از بهترین نوع آن گیره موهای طبیعی است و این گیره ها برای هر مدل مویی کاربردی است. البته بهتر است از گیره مو با گل های طبیعی در مراسم های کوچکتری مثل بله برون، نامزدی و عقد محضری استفاده کنید.

اکسسوری گیره مو عروس

اکسسوری گیره مو عروس

اکسسوری گوشواره عروس:

با توجه به مدل مو، مدل لباس عروس و از همه مهم تر سلیقه ی خود، گوشواره ی مناسب انتخاب کنید. استفاده از گوشواره باعث می شود تا فرم صورت شما زیباتر نشان داده شود و لباس شما باشکوه تر به نظر برسد. استفاده از گوشواره برای هر نوع لباسی چه باز چه بسته توصیه می شود چون باعث می شود شما کامل تر به نظر برسید.

اکسسوری گوشواره عروس

اکسسوری گوشواره عروس

اکسسوری گردنبند عروس:

استفاده از جواهرات و به خصوص گردنبند، زیبایی دوچندانی به عروس می بخشد. انتخاب گردنبند هم مثل گوشواره باید مطابق با مدل لباس، مو و سلیقه ی خود فرد باشد. بهتر است جواهراتی که استفاده می کنید مثل گردنبند، دستبند، انگشتر و گوشواره با هم هماهنگ باشند. در صورتی که مدل لباس عروس یقه اسکی یا یقه بسته باشد، استفاده از گردنبند توصیه نمی شود.

اکسسوری گردنبند عروس

اکسسوری گردنبند عروس

اکسسوری دستبند عروس:

استفاده از دستبند برای لباس های بی آستین یا دکلته بیشتر مورد استفاده است.

اکسسوری دستبند عروس

اکسسوری دستبند عروس

اکسسوری انگشتر عروس:

انتخاب انگشتر هم بهتر است با بقیه جواهرات هماهنگ باشد.

اکسسوری انگشتر عروس

اکسسوری انگشتر عروس

فکر می کنم دیگه تا اینجای کار متوجه شده باشید که بهتره بخرید یا کرایه کنید. در صورتی که تصمیم به کرایه کردن لباس عروس خود گرفتید، کرایه چی به شما کمک می کند تا تجربه ی یک کرایه ی امن و باکیفیت رو داشته باشید. حالا شاید بگید چرا کرایه چی؟ چون کرایه چی کار را برای شما خیلی راحت کرده و شما به جای رفتن از این مزون به آن مزون و درگیر بودن بین اینکه کدام طرح و مدل از کدام مزون بهتر است تا کرایه کنید یا بخرید، می توانید با مراجعه به کرایه چی، عکس لباس ها را به همراه مشخصات کامل مثل سایز، طرح، مدل و جنس پارچه را به صورت یکجا ببینید و جهت پروی آن لباس اقدام به کرایه کنید تا اگر مناسب شما بود کرایه خود را تمدید کنید و در غیر اینصورت طرح و مدل دیگری را انتخاب کنید. پس اگر علاقه به کرایه لباس عروس به صورت اینترنتی دارید می توانید به سایت و اپلیکیشن کرایه چی مراجعه کنید و آگهی های ثبت شده در این زمینه را ببینید.

۸ دیدگاه. ترک جدید

  • خیلی عالی و کاربردی
    منم بجای خرید لباس عروس کرایه کردم و تونستیم بقیه پولش رو جای دیگه خرج کنیم

    پاسخ
  • سلام. میخواستم بپرسم میتونم لباس عروس برای کرایه بزارم تو سایتتون یا فقط میتونم کرایه کنم؟

    پاسخ
    • fatemeh shakibamehr
      24 آگوست, 2021 9:52 ق.ظ

      سلام خدمت شما دوست عزیز. بله شما میتونید وارد سایت کرایه چی شوید و از قسمت ثبت آگهی، آگهی کرایه لباس عروس خودتونو با قیمتی که می خواهید ثبت کنید. بعد از بررسی تیم کرایه چی، آگهی شما تایید میشه.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید. میخواستم بپرسم قیمت اجاره لباس عروس چقدر هست؟

    پاسخ
    • fatemeh shakibamehr
      2 اکتبر, 2021 4:31 ب.ظ

      سلام خدمت شما دوست عزیز. قیمت اجاره لباس عروس بستگی داره که تن پوش اول باشه یا چندم و همینطور بستگی به قیمتی داره که فرد کرایه دهنده برای لباس میزاره. اما خب به طور کلی قیمت کرایه خیلی کمتر از قیمت دوخت و خرید لباس عروس هست.

      پاسخ
  • سلام . ممنون از توضیحات بینظیرتون. واقعا عالی بودند. می خواستم در مورد اجاره شنل عروس بپرسم. شما به همراه لباس عروس شنل هم کرایه میدین؟

    پاسخ
    • fatemeh shakibamehr
      12 اکتبر, 2021 11:41 ق.ظ

      سلام خدمت شما دوست عزیز. اگر همراه لباس شنل باشه فرد کرایه دهنده در توضیحات آگهی و عکس محصول میزاره.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست