هدف از زندگی چیست؟ بهترین راه برای پیش‌بینی آینده، خلق کردن آن است. دوست دارید چه افکاری مغز شما رو به خود مشغول کنند؟ دوست دارید در هر روز چه رفتارهایی از خود نشان دهید؟ برای تمرین چشمانتان را ببندید و خود را در حال انجام آنها تصور کنید. پس مفید بودن، موفقیت، رسیدن به هدف زندگی، رشد یا هر چیزی که اسمش رو میذارید چی؟ از یک نظر کافیه شما سیر فیزیولوژیکی و روانی‌تون در دنیای واقعی رو به خوبی تحت کنترل در‌بیارید، خودتون رو بشناسید، برای شناخت خودتون تلاش کنید و دیدتون رو نسبت به دنیا تغییر بدهید. دانستن توانستن است و خودشناسی لازمه ی خودساختگی. برای اینکه بتونید در زندگی موفق باشید باید خودتون رو بشناسید.
احتمالا با خودتون میگید که خودشناسی چه کمکی میتونه بهتون بکنه؟

  1. هر چقدر خودتو بیشتر بشناسی تصویر روشن تری از اهداف زندگی و آرزوهات داری و با آگاهی توی این مسیر حرکت میکنی.
  2. وقتی این مسیر با انتخاب خودت و با احساسات و باورهات منطبق باشه، کمتر با چالش ها و سختی ها مواجه میشی و آرامش بیشتری داری.
  3. زمان هایی که با تصمیمات سخت و مهم رو به رو میشی با خودشناسی میتونی بهترین تصمیم رو بگیری.
  4. با شناخت ویژگی های مثبت و نقاط قوتت، اعتماد به نفس بالایی پیدا میکنی و دیگه خودتو با دیگران مقایسه نمیکنی.

همه چیز بستگی به نگرش ما داره. برداشت ها، طرز تلقی ها و باورهای ما تعیین کننده ی نوع برخورد ما با جهان پیرامونمان است. انسان هرچه بیشتر و بهتر خودش را بشناسد بهتر میتواند آنچه را که هست بپذیرد و دنیا را تغییر دهد. در مقابل، احساس ناراضی بودن از خود نشونه ای است که به فرد هشدار میدهد که نیازمند ایجاد تغییر هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست