چرا باید کرایه کنیم؟

چرا باید کرایه کنیم؟

این که چرا باید کرایه کنیم سوال شما هم هست ؟برای استفاده از هر وسیله ای که اونو نداشته باشید 3⃣ راه داری :

  1. راه 1⃣ اینه که بری و اونو بخری ، خودت مالکش بشی و هر جوری که دوست داشتی ازش استفاده کنی .
  2. راه 2⃣ اینه که از یه دوست ، آشنا یا فامیل برای مدتی اونو قرض بگیری و استفاده کنی و بعدش هم وقتی کارت باهاش تموم شد بهش پسش بدی .
  3. راه 3⃣ هم اینه که از یه جایی که اون وسیله را کرایه میده بری کرایه کنی و هزینه استفاده از اونو بپردازی و بعدشم تحویل صاحب کالا بدی .

روش 1⃣ با این وضع اقتصادی امروز مردم جامعه تا حدی جوابگو هست و از یه جایی به بعد دیگه آدم کم میاره و باید به راه های 2⃣ و 3⃣ پناه ببرد یا کلا قید استفاده از اون کالا را بزنه . پس روش اول محدودیت منابع مالی داشته ولی از طرفی دیگه تنها حسنی که این شیوه داره این هست که صاحب کالا خودت هستی و اگه خدایی نکرده نابود شد دیگه نیازی به پرداخت خسارت نخواهید داشت .

روش 2⃣ از یه لحاظ خوبه که بدون اینکه بخوای اون وسیله را بخری یا کرایه کنی یعنی کلا بدون اینکه پولی? پرداخت کنی می تونی از اون وسیله استفاده کنی، ولی این را هم به خاطر داشته باشید که

هر رفتی ?‍♂یه آمدی ?‍♂ داره و شما هم باید در آینده به نحوی دیگر لطف این دوستتون را جبران کنید وگرنه باید یک عمر سایه منت لطف دوستتون را روی سر خودتون تحمل کنید

روش 3⃣ تقریبا مثل روش دوم هست با این تفاوت که قرار نیست شما لطف کسی را جبران کنید بلکه هزینه اجاره اون وسیله را پرداخت می کنی و به راحتی از اون وسیله استفاده می کنید .

البته این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که در حالت دوم و سوم شما باید امانت دار خوبی باشید وگرنه در صورت نابودی این شما هستید که باید خسارت نابودی کالا را پرداخت کنید . ?

همون طور که می بینید از بین سه روش بالا بعضی از کالاهای شخصی را فقط باید از روش یک تهیه نمود اما در بقیه موارد به راحتی می توانید از هر سه روش به دلخواهتون استفاده کنید اما همون طور که چند لحظه قبل با هم بررسی کردیم دیدیم که عاقلانه ترین ، بی دردسرترین روش استفاده از یک کالا اینه که اونو کرایه کنیم.

در انتها پرسشی از شما داریم . شما بیشتر کدام یک از سه روش بالا را تمایل دارید به کار ببرید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست